![](https://keyansystem.ir/wp-content/uploads/2023/01/پژوپارس.jpg)
آموزش نصب دزدگیر و پاور روی پژو پارس، روآ، سمند، 405، آریسان و RD :
سایت کیان سیستم برای شما دوستان و همراهان گرامی نحوه سیم بندی و آموزش نصب دزدگیر و پاور روی پژو پارس، روآ، سمند، ۴۰۵، آریسان و RD را تهیه و تدوین کرده است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید…
در ابتدای کار باید دقت داشته باشید که نحوه سیم بندی پژو پارس مدل ۱۳۹۴ به پایین، روآ (Roa)، سمند مدل ۱۳۹۴ به پایین، ۴۰۵، آریسان و آر دی RD تقریباً مشابه یکدیگر هستند. با چند تفاوت جزئی که همه رو خدمت شما بیان خواهیم کرد. برای شروع سیمهای پشت سوئیچ، که توی همه ماشینهای ذکر شده فوق مشابه هست را شرح میدهیم.
آموزش نصب دزدگیر و پاور روی پژو پارس، روآ، سمند، ۴۰۵، آریسان و RD :
برق دائم: (سیم های پشت سوئیچ – سوکت مشکی رنگ دارای سیم قرمز و سیم آبی) سیم قرمز
استارت: (سیم های پشت سوئیچ – سوکت مشکی رنگ دارای سیم قرمز و سیم آبی) سیم آبی
بخاری: (سیم های پشت سوئیچ – سوکت قهوه ای رنگ دارای دو سیم قرمز) سیم قرمز سمت چپ
IGN: (سیم های پشت سوئیچ – سوکت طوسی رنگ دارای سیم قرمز و سیم نارنجی) سیم نارنجی
نصب دزدگیر پژو پارس ، ۴۰۵ و آریسان:
نصب دزدگیر بر روی خودرو های پارس ۹۴ به پایین ، ۴۰۵ ، آریسان ، آردی و روآ تقریبا شبیه به یکدیگر است.
مرحله اول _ برق دستگاه :
برق دائم :
در سیم های پشت سوئیچ، سوکت مشکی رنگی که سیم قرمز و آبی دارد پیدا کنید، برق دائم را از سیم قرمز رنگ بگیرید.
منفی دستگاه را به بدنه پیچ کنید.
برق ACC :
در سیم های پشت سوئیچ، سوکت قهوه ای رنگی که دو سیم قرمز دارد را پیدا کنید، از سیم قرمز سمت چپ استفاده کنید.
مرحله دوم _ فلاشر:
روش اول : خودروهای ۹۲ به پایین
سیم فلاشر را از سیم های سوکت زیر دستک راهنما بگیرید .
روش دوم :
چنانچه سمت چپ پای راننده سوکت خاکستری رنگی مطابق شکل زیر وجود دارد از سیم های همان سوکت استفاده کنید.
مرحله سوم _ تحریک درب ها ( سیم لادری ):
تحریک درب ها منفی است.
روش اول :
چنانچه سمت چپ پای راننده سوکت مشکی رنگی مطابق شکل زیر وجود دارد از سیم همان سوکت استفاده کنید.
روش دوم :
در صورتی که سوکت مشکی رنگ تصویر بالا موجود نبود. از سوکت قهوه ای رنگ ، سمت چپ پای شاگرد استفاده کنید .
سیم های لادری صندوق و لادری درب ها را با استفاده از دیود به یکدیگر وصل کنید، سپس به سیم تحریک مفی دستگاه وصل نمایید.
دقت داشته باشید:
در صورتی که از دیود استفاده نمیکنید، باید سیم لادری صندوق را بچینید، سمت صندوق را به لادری درب ها وصل کنید و سمت سوکت (سمت کامپیوتر) آزاد باشد.
مرحله چهارم _ قفل مرکزی درب ها:
سیم های مورد نیاز برای راه اندازی قفل مرکزی را از یونیت قفل مرکزی خودرو می گیریم.
یونیت قفل مرکزی پژو یا در بالای سوکت های متصل به پشت سوئیچ قرار دارد و یا در سمت چپ داشبورد.
تحریک قفل شدن : پایه ۷ (-)
تحریک باز شدن : پایه ۵ (-)
مرحله پنجم _ صندوق پران
روش اول :
چنانچه سمت چپ پای راننده رله سبز رنگ ( رله فابریک ۴ پایه ی صندوق پران ) وجود دارد از سیم همان رله استفاده کنید.
مطابق تصویر زیر :
روش دوم :
در خودرو هایی که صندوق پران فابریک دارند اما رله فابریک سبز رنگ صندوق پران را ندارند. به این روش عمل کنید:
از سوکت خاکستری رنگ سمت چپ پای شاگرد استفاده کنید.
مطابق تصویر زیر :
مرحله ششم _ بالابر شیشه ( پاور ویندوز ):
درب راننده و رکاب راننده را باز کنید.
از سیم قهوه ای ضخیم کلید بالابر خودرو استفاده کنید. تحریک شیشه ها مثبت است. یعنی با بالا رفتن شیشه ها در این سیم قهوه ای پالس مثبت وجود دارد. سیم قهوه ای را بچینید و به دو سر آن یک کابل دو سیم وصل کنید. سپس باتوجه به سمت موتور و سمت پمپ سیم ها را به پاور ویندوز وصل کنید.
سیم بالابر درب های دیگر نیز در سوکت های داخل رکاب راننده وجود دارد.
مرحله هفتم _ رله قطع کن :
مرحله اول _ برق دستگاه
برق دائم :
در سیم های پشت سوئیچ، سوکت مشکی رنگی که سیم قرمز و آبی دارد پیدا کنید، برق دائم را از سیم قرمز رنگ بگیرید.
سیم منفی دستگاه به بدنه پیچ شود.
برق ACC :
در سیم های پشت سوئیچ، سوکت قهوه ای رنگی که دو سیم قرمز دارد را پیدا کنید، از سیم قرمز سمت چپ استفاده کنید.
مرحله دوم _ تحریک درب ها ( سیم لادری ):
سیم های لادربی را از سوکت ۴۰ خانه الاکلنگی کامپیوتر (یونیت CEC) میگیریم.
لادری درب راننده :
سوکت ۴۰ خانه ، قسمت سبز ، پله ۲۲ ، سیم طوسی
لادری سایر درب ها:
سوکت ۴۰ خانه ، قسمت سبز ، پله ۲۳ ، سیم قهوه ای
لادری کاپوت :
سوکت ۴۰ خانه ، قسمت قهوه ای ، پله ۱۷
لادری صندوق :
سوکت ۴۰ خانه ، قسمت قهوه ای ، پله ۱۵
مرحله سوم _ قفل مرکزی درب ها:
سیم های مورد نیاز برای راه اندازی قفل مرکزی را از کامپیوتر خودرو می گیریم.
تحریک قفل شدن : سوکت ۴۰ خانه ، قسمت سبز ، پله ۲۶ (-)
تحریک باز شدن : سوکت ۴۰ خانه ، قسمت سبز ، پله ۳۵ (-)
مرحله چهارم _ صندوق پران:
سوکت طوسی رنگ سمت چپ پای شاگرد را پیدا کنید. از سیم کرمی رنگ (+) استفاده شود.
مرحله پنجم _ فلاشر:
سیم ها را از سوکت خاکستری رنگ سمت چپ پای شاگرد بگیرید.
نکات نصب:
اگر لادری صندوق عقب را خواستید به لادری دربها متصل نمایید، چند روش دارد. اول اینکه سیم بکشید و به پشت لامپ یا لادری صندوق ببرید و متصل نمایید. دوم اینکه مطابق آموزش بالا در ماشینهایی مانند سمند، از سوکت مخصوص اعضا، کلیک کنید! رنگ سمت چپ پای شاگرد استفاده نمایید. سوم و پرکاربردترین مدل اینکه زیر صندلی عقب سمت راننده، دسته سیم کم حجمی از صندوق میآید که به دسته سیم پر حجمتری که از جلو میآید ملحق میشود، آن را پیدا کنید. در داخل دسته سیم کم حجمتر، با استفاده از چراغ تست، باید سیم لادری دربها (اکثراً سبز رنگ) را به سیم لادری صندوق (اکثراً شیری رنگ) متصل نمایید. نحوه تست سیمها هم به این ترتیب است که برای لادری صندوق چراغ تست باید کم نور روشن شود و با باز شدن درب صندوق، به کلی خاموش گردد و برای لادری دربها هم باید تمامی دربها بسته باشند و چراغ سقف جلو هم خاموش باشد و چراغ سقف عقب روی حالت درب باشد. اکنون باید چراغ تست با اتصال به سیم سبز رنگ، کم نور روشن شود و با باز شدن درب، چراغ تست خاموش گردد.
در هر جای این ماشینها سیم سبز با خط زرد، سیم منفی دائم میباشد.
توجه کنید که این مطلب برای ماشینهای غیر مالتیپلکس میباشد. نحوه تشخیص مالتیپلکس بودن یا نبودن هم از روی قفل مرکزی است. اگر رله باکس قفل مرکزی موجود بود، ماشین مالتیپلکس نیست و اگر رله باکس قفل مرکزی موجود نبود، بنابراین ماشین مالتیپلکس است و استفاده از این مطلب برای این چنین ماشینها توصیه نمیشود.